Zakelijk bloggen uitbesteden? Zo doe je dat!

Zakelijk bloggen

Wellicht heb je in het verleden al eens overwogen om te starten met zakelijk bloggen. Welk bedrijf heeft immers nog geen blog op zijn website? Een blog biedt je als bedrijf de mogelijkheid om klanten aan je bedrijf te binden. Je kunt klanten bijvoorbeeld informeren over ontwikkelingen binnen je bedrijf. Ook kun je interessante content met ze delen! Voor de langere termijn is het starten van een zakelijke blog zeer interessant. De content die je op deze manier wekelijks of maandelijks aan je website toevoegt zal namelijk voor een betere positie in de zoekresultaten zorgen. Vaak blijkt zakelijk bloggen echter lastiger te zijn dan men op voorhand verwacht. In dit artikel vertellen we je hoe je zakelijk bloggen uit kunt besteden!

Zakelijk bloggen is niet eenvoudig 

Schaam je niet, wanneer het je in het verleden niet gelukt is om een zakelijk blog van de grond te krijgen. Er zijn namelijk ontzettend veel organisaties die moeite hebben met het opstarten van een zakelijke blog op hun website. Organisaties hebben vaak niet voldoende tijd om naast hun kernactiviteiten een blog bij te houden. Daarbij hebben ze geen inspiratie om tot leuke berichten te komen, of ze zien het belang van een blog niet direct. Ook blijkt het schrijven van kwalitatief goede berichten vaak lastiger te zijn dan men op voorhand had verwacht.

Wil je binnenkort toch zelf een zakelijke blog beginnen? Begin in dat geval met het opstellen van een plan voor de langere termijn. Welke onderwerpen wil je in de blogberichten op je website aan bod laten komen? Wil je iedere week een nieuwe post aan je blog toevoegen, of bijvoorbeeld maandelijks? Wat wordt het doel van je blogberichten? Wil je een lezer aanzetten tot een bepaalde handeling, of wil je ze enkel informeren? Of wil je juist meer omzet met je blog genereren? Zo krijg je een mooi overzicht van de verschillende elementen die in je zakelijke blog terug moeten komen.

Zakelijk bloggen

Partij inschakelen voor het bijhouden van je blog

Steeds meer organisaties kiezen echter niet voor het schrijven van artikelen voor hun zakelijke blog, maar voor het uitbesteden hiervan. Er zijn tal van tekstbureaus die je wekelijks van frisse content kunnen voorzien. Je kunt deze tekstbureaus onderwerpen voor je laten bedenken. Verstandiger is het echter vaak om zelf een lijstje onderwerpen aan te leveren. Zo ben je er namelijk van verzekerd dat de aangeleverde content past bij de diensten of producten die je aan klanten aanbiedt. Zeker voor hogere posities in de zoekresultaten is relevante content essentieel.

Let ook goed op de manier van schrijven die door de tekstschrijvers aangehouden moet worden. Kies je voor een zakelijke manier van schrijven in de u-vorm? Of maak je het persoonlijker door teksten in de je-vorm te laten schrijven? Wil je commerciële teksten met verschillende verwijzingen naar de unique selling points (USP’s) van je organisatie? Of wil je bezoekers voornamelijk informeren? Het zijn belangrijke punten om voor het uitbesteden van het schrijven van teksten over na te denken.

Tip: vraag ook eens naar het advies van een tekstschrijver. Zij hebben vaak ervaring met het schrijven van zakelijke blogs. De kennis zie zij hierbij hebben opgedaan delen ze doorgaans graag met je!

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *